نشست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی همراهی شهرداری تبریز در اختصاص فضاهای فیزیکی این مجموعه برای فعالیتهای هنری را بستری مناسب و ارزنده برای حمایت از هنرمندان در سطح تبریز دانست.

غلامرضامیرزازاده، در نشست مشترک با رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: این فضاها می توانند زمینه را برای استفاده از زیرساخت ها و بهره مندی فعالان فرهنگی و هنری و تمرین های گروه های موسیقی سطح شهر و خلق آثار ماندگار فراهم سازند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته اجراهای صحنه ای کم شده است، افزود: امیدواریم که این فرصت در سالن های وابسته به شهرداری فراهم شود تا هنرمندان زمینه فعالیت بیشتری را داشته باشند.

میرزازاده، همچنین با اشاره به استعدادهای درخشان موسیقی در تبریز خاطر نشان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در گذشته دو عنوان رویداد موسیقی، با عناوین موغام و عاشیقلار در طرازی بسیار بالا را برگزار می کرد که هر یک توانسته بودند به یک برند ارزشمند در این حوزه تبدیل شوند و امیدواریم در دوره جدید نیز برگزار شده و استمرار یابند.

رسول جوانعلی آذر، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز در این دیدار با قدردانی از همدلی و همراهی انجمن موسیقی استان در برگزاری رویدادهای هنری مرتبط با هنر موسیقی خاطر نشان کرد: ظرفیت فعالیت هنرمندان موسیقی در استان بسیار ارزشمند و ماندگار است و امیدواریم که زمینه این تعامل ها به سرانجام خوبی برای شهر و شهروندان ختم شوند.
وی افزود: سازمان در حال بررسی و پیگیری لایحه ای در باب نحوه حمایت نظام مند از هنرمندان است که در صورت نهایی شدن آن می توان زمینه ای مناسب برای حمایت از هنرمندان در قالب های مختلف را بررسی کرد و سنجید.

این نشست با طرح ایده ها و نظرات مختلف و بررسی راهکارهای مختلف برای تعامل دوسویه میان هنرمدان و حمایت از فعالیت ایشان دنبال شد.