گرامیداشت روز موسیقی انقلاب اسلامی در تبریز

روز موسیقی انقلاب اسلامی با حضور «صالحی امیری » مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر در تبریز گرامی

داشته شد. «علی اکبر صفی پور » در همایش بزرگداشت روز موسیقی انقلاب اسلامی و بزرگداشت مقام هنری «صمد رحیم زاده » در تبریز، اظهار داشت: ادار ه کل فرهنگ و ارشاد استان از تمام رشت ههای هنری براساس قوانین و ضوابط حمایت م یکند و در حوز ه موسیقی نیز اهتمام ویژه ای برای معرفی و تعالی موسیقی اصیل دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اولویت این اداره ی کل در حوزه ی موسیقی را حمایت از گروه های موسیقی و زمینه سازی برای ایجاد فضای مناسب فعالیت

آنان عنوان کرد و افزود: ما باید به موسیقی سنتی و اصیل بها دهیم که بتواند شکوفا شود و در عرصه ی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد در غیر این صورت نمی توانیم ریشه های اصیل خود را حفظ کنیم .

صفی پور از ایجاد پژوهشکده ی موسیقی عاشیقی و موسیقی موغام در آینده ای نزدیک در تبریز خبر داد و گفت: علاوه بر فعالیتهای روتین در حوزه ی موسیقی فعالیتهایی با بنیه ی علمی و پژوهشی نیز در این عرصه صورت می گیرد و احیای انجمن موسیقی استان و همچنین پذیرش 200 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در رشته ی موسیقی ازجمل هی این فعالیتهاست.

وی همچنین فعالیت بیش از 60 آموزشگاه موسیقی در سطح استان را از دیگر اقدامات تقویت کننده ی هنر موسیقی در استان عنوان کرد و گفت براساس برنام هریز یهای انجام شده در هر شهرستان حداقل دو آموزشگاه موسیقی فعالیت خواهد نمود. در این آیین از مقام هنری استاد «صمد رحیم زاده » خواننده ی تبریزی نیز تجلیل شد.

گفتنی است صمد رحیم زاده مولد 1332 تبریز بوده و فعالت هنری خود را از 15 سالگی آغاز کرده است. بیشترین اجراهای وی در زمینه ی آهنگها و سرودهای انقلابی و اسلامی بوده و وی خواننده ی ارکستر سمفونیک صدا و سیماست. رحیم زاده مقامهای متعددی را در جشنواره های استانی و کشوری به خود اختصاص داده است.